سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باربری های تهران

اخبار باربری ها

آخرین اخبار از اعتراض باربری ها و اثرات آن بر بازار فولاد

اعتراض باربری ها به کجا رسید؟

در روزهای اخیر اعتراض رانندگان به نگرانی عمده فعالان بازار فولاد تبدیل شده است و در هفته جاری توانسته بر قیمت های پیشنهادی کارخانجات مختلف از جمله قیمت میلگرد نیشابور و قیمت نبشی ناب تبریز و سایر محصولات فولادی تاثیر بسزایی داشته باشد.

اعتراض و اعتصاب سراسری رانندگان روز گذشته بدون رسیدن به نتیجه مشخص وارد هفتمین روز خود شد

خبررسانی

ذکر چند نکته جهت اطلاع دوستان الزامی است

  1. مهم ترین مانع در به نتیجه رسیدن  این اعتراضات عدم وجود یک تشکل قوی و تصمیم گیرنده واحد است. به عبارتی در چند روز اخیر هرکسی ساز خودش را می زند اختلاف جدیدی  از روز یک شنبه هم  بین رانندگان شهری و بیابانی  واقع شده و ظاهرا رانندگان بیابانی خواستار تجمیع اعلام بار شهری و بیابانی در یک سالن واحد هستند. دلیل این اعتراض نوبت های طولانی وکرایه های پایین نسبت به مسیر طولانی در اعلام بار بیابانی است.
  2. سن زیاد ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور به خصوص حمل و نقل شهری  بازدهی اقتصادی این حوزه را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. افزایش زیاد قیمت قطعات یدکی و بی انصافی بعضی از یدک فروشان (که گاها سود تا 7 درصد ماهیانه را جدای قطعات یدکی منظور می کنند.) از دیگر مشکلات رانندگان است.این صنف به علت مشکلات عدیده مالی تقریبا همگی درگیر وام و اقساط لوازم و لیزینگ خودروی خود  هستند و به صورت ماهیانه اقساط لوازم یدکی و خودرو خود را پرداخت می کنند.به نظر می رسد یکی از اوجب واجبات در بخش حمل و نقل سعی در نوسازی ناوگان حمل و نقل  جاده ای و شهری است که ظاهرا با وضع فعلی اقتصاد کشور و جیب خالی رانندگان این نیاز بیشتر به خواب های طلایی می ماند.
  3. هزینه تحمیل شده به اقتصاد کشور در طول یک هفته اخیر بسیار سنگین  و کمر شکن بوده است و حتی در برخی بخش ها مثل مواد خوراکی و سیفی جات که فاسد شدنی هستند موجب سوخت شدن سرمایه یک ساله فعالان اقتصادی و بخش کشاورزی خواهد شد. اما متاسفانه تا کنون وزارت راه و شهرسازی تا کنون تلاش جدی در جهت مرتفع نمودن این مشکل از خود نشان نداده است.